Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 19 czerwca 2019 | Osób Online: 2



 
Arginina 10 kwietnia 2006
W ostatnich czasach naukowcy dużo miejsca w swoich badaniach poświęcali argininie. Ich badania doprowadziły do ujawnienia wielu intrygujących faktów dotyczących tego aminokwasu- faktów, które upoważniają mnie do określenia argininy mianem „niezwykłej”.



Jednak zanim zacznę omawiać te odkrycia, pozwólcie , że poświęcę trochę miejsca na omówienie podstaw. Arginina jest uważana za jeden z aminokwasów zbędnych, co oznacza, że organizm nie musi jej otrzymywać w pożywieniu i może wytwarzać ze spożywanych białek i innych składników odżywczych. Żywność bogata w argininę to przede wszystkim brązowy ryż, płatki owsiane, wszelkiego rodzaju muesli oraz produkty z pełnych ziaren.
Pomimo, że jest zakwalifikowana do grupy zbędnych, wpływa na wiele czynników w organizmie. Jej obecność jest niezbędna dla prawidłowego wzrostu małych dzieci, jest także podawana w postaci suplementów dla ludzi chorujących na schorzenia nerek lub wątroby. Obecność argininy jest wymagana podczas wytwarzania kreatyny w organizmie, bardzo ważnej substancji, która dostarcza energii potrzebnej do wywołania skurczów mięśni.

Wpływ na system odpornościowy.
Arginina stymuluje pracę, gruczołu grasicy, która- wraz z postępującym starzeniem organizmu- kurczy się. Grasica znajdująca się tuż za mostkiem, produkuje komórki odpornościowe. W związku z tym, że arginina wykazuje właściwości pobudzające, lekarze zaczynają zalecać ją jako suplement pacjentom cierpiącym na zaburzenia pracy systemu odpornościowego.
Grupa naukowców brazylijskich najpierw prześledziła wyniki badań nad argininą, które ukazały się w prasie na świecie, a następnie opublikowała własne wyniki badań w 1999 roku. W swoim raporcie naukowcy ci stwierdzili, że suplementacja argininą dodatnio wpływa na nowotwory pacjentów- wywoływało to zmniejszanie gruczołów nowotworowych a także ilość wytwarzanych przez nie potencjalnych substancji kancerogennych.
Wykazano także, że arginina, wraz z witaminą C,E oraz beta- karotenem ma działanie przeciw utleniające. Antyutleniacze zatrzymują wytwarzanie oraz łagodzą wpływ na organizm wolnych rodników. Z punktu widzenia chemika, wolne rodniki są niestabilnymi cząsteczkami, które przebijają się przez błony komórkowe i w ten sposób wystawiają je na działanie bakterii, wirusów oraz innych wywołujących choroby czynników, które nigdy nie mogłyby tak łatwo wniknąć do ich wnętrza, a które wyrządzają w ten sposób szkody trudne do naprawienia. Uszkodzenia powodowane przez wpływ wolnych rodników mają swoje implikacje w wielu chorobach.

Regulacja ciśnienia tętniczego krwi.
Nadciśnienie tętnicze krwi, znane pod przydomkiem „cichy zabójca”, jest przyczyną śmierci wielu tysięcy osób rocznie i dotyka miliony ludzi, z których połowa nie wie o swoim problemie. Nadciśnienie jest bardzo poważnym schorzeniem, ponieważ jest bezpośrednią przyczyną wielu zawałów i udarów serca. W każdym wypadku, gdy ciśnienie krwi danego człowieka przekracza 140/90, takiego kogoś powinno się ostrzec i poddać szczególnej kontroli.
W ubiegłym roku w prasie medycznej włoskiej opublikowano wyniki niewielkiego studium, podczas którego wykazano, że spożywanie diety bogatej w argininę powodowało znaczące obniżenie ciśnienia krwi. (uwaga jeśli ktoś z czytelników cierpi na podobny problem, zanim zaczniecie stosować suplementację argininą, dobrze byłoby skonsultować to z waszym lekarzem)

Odbudowa tkanek.
Wydaje się że arginina działa zapobiegawczo i powstrzymuje organizm przed rozkładaniem tkanek mięśniowych w przypadku doznania urazu. Podczas jednego z eksperymentów pacjentom po operacjach podawano codziennie 15 gram argininy. W wyniku tego ich organizmy straciły aż 60% mniej tkanek białkowych w porównaniu do strat zanotowanych u ludzi, którym podawano placebo. Oczywiście, aby sformułować silne twierdzenie, należy przeprowadzić na tym polu jeszcze wiele badań i na razie nie powinniście biegać po argininę za każdym razem, gdy doznacie urazu, no –chyba że taka kurację zaleci wam lekarz.

Zwiększenie wytrzymałości.
W kręgach kulturystycznych z wielu właściwości argininy najbardziej znana jest ta, że ułatwia ona przyśpieszanie procesu nabierania mięśni i jednocześnie utraty tkanki tłuszczowej. Jest to po części efektem tego, że arginina może powodować podniesienie poziomu chormonu wzrostu (GH) w ustroju.
Hormon wzrostu, patrząc od strony fizjologii, jest najważniejszym hormonem w organizmie człowieka, ponieważ wywiera bardzo silny wpływ na proces wzrostu mięśni i utraty tkanki tłuszczowej. Wiele efektów treningu, ujawniających się w zwiększaniu masy mięśni i utracie tłuszczu jest wywoływanych właśnie przez hormon wzrostu.
Najczęściej opisywanym badaniem , które wskazuje na korzyści z suplementacji argininą, a także innymi substancjami stymulującymi uwalnianie hormonów jest to , w trakcie w trakcie którego 15 zdrowym mężczyznom w wieku 15-20 lat na czczo argininę, lizynę oraz kombinacje obu tych substancji. Następnie, w odstępach 30 minutowych mierzono im zmiany zawartości hormonu we krwi. U badanych którym podawano sama argininę lub sama lizynę ujawniono jedynie niewielkie zmiany w zawartości GH, jednak u tych, którym podawano 1200-miligramowe dawki obu tych substancji, zaobserwowano znaczne podniesienie zawartości we krwi – o 7,3 raza większy, niż ten wywołany suplementacją samą argininą. Ponadto arginina bardzo dobrze współpracuje z ornityną,
Aminokwasem zbędnym otrzymywanym z argininy. Naukowcy odkryli, że gdy 22 ciężarowcom podawano po 2 gramy argininy i ornityny dziennie wraz z 600 miligramami wapnia i 1 gramem witaminy C, ludzie ci podczas trwającego 5 tygodni programu treningowego znacznie zwiększyli swoją siłę oraz ilość chudej masy ciała. Wyniki badań wskazują ponadto na to, że arginina przyjmowana wraz z węglowodanami może wspomagać rozpoczynanie procesu regeneracji. Podczas jednego badania, ćwiczącym podawano
suplement węglowodanowy lub suplement węglowodanowo-argininowy po 1,2 i 3 godzinach od zakończenia treningu. Suplementy te zawierały 1 gram węglowodanów na każdy kilogram wagi ciała ćwiczącego lub mieszaninę 1 grama węglowodanów i 0,08 grama argininy na każdy kilogram wagi ciała ćwiczącego. Obserwowany wzrost glikogenu w mięśniach podczas czterogodzinnego procesu regeneracji po treningu był znacznie szybszy u tych sporowców, którym podawano mieszaninę węglowodanowo-argininową.
Badacze przypisali takie wyniki zdolności argininy do powiększania biodostępności glukozy,
Dzięki czemu większe jej ilości zostają przekształcone w glikogen i zmagazynowane w mięśniach.

Suplementacja argininą.
Arginina zaczyna dopiero zajmować należne jej miejsce jako ważnemu suplementowi. Najbardziej efektywną kombinacją, szczególnie dla uwalniania hormonu wzrostu, jest używanie piroglutanatu argininy oraz monohydrochlorku lizyny. Najczęściej jest ona przyjmowana rano, przed śniadaniem oraz wieczorem, przed snem, zawsze na pusty żołądek.
Pamiętajcie, aby nie przesadzać- ilości rekomendowane przez producentów są w zupełności
Wystarczające.