Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 24 marca 2019 | Osób Online: 3



 
Dieta - węglowodany 22 lutego 2006
Należy pamietać, że weglowodany stanowia glowne, a zarazem nalatwiejsze zrodlo materialu energetycznego jednak w przeciwienstwie do tluszczow szybko sie wyczerpuja.



Wlasciwie weglowodany i do tego spozywane w odpowiednim czasie sprawią, ze bedziesz w stanie w pelni wykorzystac mozliwosci swoich miesni. Weglowodany przechowywane sa w miesniach oraz watrobie w postaci glikogenu. Cwiczac uruchamiamy proces, w ktorym glikogen zamieniany jest w glukoze i spalany w komorkach miesniowych, wyzwalajac energie potrzebna do pokonywania oporow zewnetrznych.

Kazdy 1g weglowodanu dostarcza 4kcal energii i bardzo szybko w przeciwienstwie do tluszczy organizm z nich korzysta, szczegolnie gdy intensywnosc treningu jest bardzo duza. Ponad to spalanie cukrow pozostawia w organizmie mniej szkodliwych substancji niz spalanie tluszczy czy bialek.
Obecnosc weglowodanow w organizmie jest niezbedna by mogly byc spalane tluszcze.

Wyrozniamy dwa rodzaje weglowodanow:
a) weglowodany proste takie jak fruktoza, laktoza, maltoza, glukoza, ktore znajduja sie w produktach, np. owocach, mleku, miodzie czy warzywach.
b) weglowodany zlozone - wielocukry, skrobia. mozemy je znalesc z takich produktach jak ziemniaki, kasze, ryz, produkty mączne

Weglowodany zlozone charakteryzuja sie niskim indeksem glikogenowym i sa bardziej korzystne dla organizmu, gdyz sa latwo przyswajane, a zarazem nie podnosza zbyt szybko poziomu cukru we krwi.
Z kolei weglowodany o wysokim indeksie glikogenowym sa szybko trawione i znacznie podnosza poziom glukozy we krwi. Mowiac krocej, spozywanie zbyt duzej ilosci weglowodanow o wysokim indeksie glikogenowym (slodycze, miod, glukoza, cukier, napoje slodzone) powoduje, ze nie wykorzystanie ich podczas wysilku fizyczneo powoduje przyrost tkanki tluszczowej, gdyz zamieniony jest na material zapasowy, tak niepotrzebny balast.

Sa jednak sytuacje, kiedy spozycie weglowodanow latwo przyswajalnych o wysokim indeksie glikogenowym jest wsazane. Bezposrednio po treningu w celu uzupelnienia "paliwa" w miensiach, szczegolnie w pierwszych 2 godzinach - gdyz jest wzmozona absorbcja weglowodanow przez organizm.

Podsumowanie:
1. Weglowodany proste (o wysokim indeksie glikogenowym) spozywamy podczas wzmozonej aktywnosci fizycznej i bezposrednio po wysilku.
2. Weglowodany zlozone ( o niskim indeksie glikogenowym) stosujemy w okresie miedzytreningowym.
3. Nadmiar weglowodanow dostarczonych organizmowi zamienia sie w niepotrzebyn zapas tkanki tluszczowej.
4. By spalic tluszcz potrzebujesz weglowodanow.
5. Kazda czasteczka weglowodanow potrzebuje 4 czasteczek wody, by mogla zmienic sie w glikogen zamagazynowany w miesniach.
6. Nigdy nie spozywaj welowodanow z tluszczem - przedluzasz czas trawienia weglowodanow co sprzyja odkladaniem sie tkanki tluszczowej

www.megamuscle.pl - Kulturystyka sport ludzi aktywnych !!!