Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 22 października 2018 | OsÛb Online: 1



 
Full Body Workout 20 października 2008
Jak sama nazwa wskazuje jest to trening calego ciala na jednej sesji treningowej. System FBW jest dla każdego – zaawansowanego jak i poczatkujacego. Przeciez trening ogolnorozwojowy to takze FBW.



Dlaczego FBW
Po pierwsze latwiej robi sie wszelkiego rodzaju priorytety (oczywiscie czasem jest to kwestia indywidualna), ale dla wiekszosci ludzi prosciej jest dodac serii, czy tez zmienic kolejnosc cwiczenia partii wlasnie przy FBW. Latwiej jest takze o komensacje treningowa – odpowiednia manipulacja intensywnoscia treningu jest latwiejsza przy FBW kiedy to dana partie mozna cwiczyc praktycznie w dowolny dzien nie kolidujac z innymi. Ponadto trening jest ciekawy – na jednej sesji dzieje sie tak wiele ze nikogo to nie znudzi. Trening oczywiscie mozna ukierunkowac na budowe masy, sily, wytrzymalosci. Rowniez dobrze nadaje sie podczas redukcji.

Charakterystyka treningu

Ulozenie trening FBW to nic trudnego. Wystarczy poznac kilka podstawowych zasad. Sa to oczywiscie pewne ramy, z ktorych wyrwanie polecam bardziej doswiadczonym.

- Trening na ogół wykonuje się 3 razy w tygodniu – jest on wtedy najbardziej efektywny i najwiecej ludzi tak robi. I tu kolejna zaleta FBW – nawet trening 2 x week da dobre rezultaty (to dla tych co maja drastycznie malo czasu). Niektozi robia takze FBW 4 razy w tygodniu.

- Podział partii, ogolnie przyjelo sie 2 glowne schematy planowania rozkladu partii:
* Partie wspolpracujace, a wiec: plecy nogi bicepsy klatka barki triceps lub klatka barki triceps plecy nogi biceps
* Od najwiekszych do najmniejszych tj. Nogi plecy klatka barki triceps biceps
Jak wczesniej pisalem FBW daje mozliwosc pracy priorytetowej nad dana partia i wtedy czesto wykonuje sie ja jako pierwsza na sesji treningowej.

- Zestawy: Wykorzystujemy 1, 2 lub 3 lub nawet 4 zestawy treningowe. Czesto nazywa sie je literami alfabetu tj. zestaw A, zestaw B, zestaw C...

- Ćwiczenia: Ze wzgledu na dosc mala ilosc cwiczen korzystamy glownie z cwiczen podstawowych (wilostawowych).

- Ilosc serii w tygodniu podobna jak w treningu dzielonym. Jednak to trzeba wyczuc. Dla poczatkujacych radze zaczac od mniejszej ilosc: Na duze partie 9 serii tygodniowo, Na male 6 serii. W miare wzrostu doswiadczenia, i w miare potrzeb mozna zwiekszyc ilosc serii 12 na duze partie, 9 na male. Dla tych ktorzy juz pewien czas cwicza splitem, wystarczy podzielic ilosc wykonywanych na dana partie serii przez ilosc dni w tygodniu.

- Ilosc powtorzeń, tak jak w treningu dzielonym:
* cel siła : od 1 do 6-7 powtorzen
* cel masa: 8-15 powt.
* cel wytrzymalosc: 15 i wiecej
FBW daje mozliwosc wykonywania treningu masowo-silowo-wytrzymalosciowego (np AB 15 10 5 )

Łukasz Śledź - atleci.pl