Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 20 stycznia 2019 | Osób Online: 1



 
Kulturystyka - siła mięśniowa 28 lutego 2006
Czynniki wpływające na poziom siły mięśniowej:
A. osobnicze
wiek : kobiety z chwilą rozpoczęcia miesiączkowania osiągają szczyt możliwości siłowych.



Poziom ten utrzymuje się do około 25 roku życia, a następnie obniża się.
mężczyźni : szczyt możliwości przypada na około 17 - 19 rok życia, około 9 - 12 miesięcy po skoku pokwitaniowym i trwa do 30 roku życia.

Oczywiście wiek szczytowych możliwości odnosi się do populacji ludzi nie uprawiających żadnego sportu. W przypadku ludzi uprawiających sporty siłowe szczyt możliwości siłowych może przypadać nawet powyżej 30 roku życia. Jednak mimo ciągłego treningu, procesy inwolucyjne ( starzenie się ) powodują, że możliwości te obniżają się wraz z wiekiem. W przypadku ludzi nie trenujących w około 65 roku życia obserwujemy 30%-45% spadek zdolności siłowych w stosunku do możliwości w wieku około 25 lat.
· płeć : w badaniach zaobserwowano, że siła kończyn dolnych jest zbliżona pomiędzy kobietami i mężczyznami. Natomiast mężczyźni są 2.5 razy silniejsi biorąc pod uwagę mięśnie kończyn górnych.
· - uwarunkowania genetyczne : wyróżniamy zasadniczo trzy typy budowy ciała :
a. ektomorfik - to człowiek o drobnej budowie ciała, który ma bardzo duże problemy z budowaniem masy mięśni i której metabolizm jest bardzo szybki, dzięki czemu ektomorfik bardzo szybko odbudowuje ubytki po treningu i regeneruje się, co pozwala na częstsze treningi bez ryzyka przetrenowania. Ciało ektomorfika zawiera bardzo mało tłuszczu.
b. mezomorfik - mezomorfik nie ma zbyt dużych problemów ze zmianą wagi ciała. Jego metabolizm uznawany jest za normalny, a wymiary ciała za średnie. Mezomorfik jest zwykle silniejszy, większy i cieszy się lepszym zdrowiem niż ektomorfik, a jego ciało zawiera trochę więcej tłuszczu. Organizm mezomorfia wymaga od niego dostarczania mniejszych ilości kalorii na kilogram masy ciała, aby utrzymać istniejący stan mięśni ( w porównaniu do ektomorfika), a przez to jest w mniejszym stopniu narażony na rozkładanie tkanki mięśniowej. Mezomorfik charakteryzuje się wolniejszym tempem metabolizmu, potrzebuje więc więcej czasu na zregenerowanie się po treningu. Z tego powodu organizm mezomorfia potrzebuje przedłużonego okresu odpoczynku pomiędzy kolejnymi sesjami treningowymi.
c. endomorfik - endomorfik ma zakodowane predyspozycje do gromadzenia tkanki tłuszczowej. W porównaniu z ektomorfikiem i mezomorfikiem, potrzebuje znacznie mniejszych ilości kalorii dziennie do tego, aby utrzymać masę ciała na stałym poziomie. W związku z jego wolnym metabolizmem okresy regeneracji i odpoczynku pomiędzy treningami powinny być znacznie dłuższe. Tacy kulturyści, aby zwalczyć swój problem otyłości, muszą zastosować specjalne opracowane programy, łączące dietę i odpowiedni trening.
B. fizjologiczno - biochemiczne
· typ budowy mięśnia
· zakres pobudzenia nerwowo - mięśniowego
· inerwacja mięśnia
· mielinizacja
C. biomechaniczne
· położenie środka ciężkości
· zakres stopni swobody w stawach
· długość dźwigni kostnych i mięśniowych
· synergia mięśni zaangażowanych daną czynność
· równowaga sił między mięśniami synergistycznymi i antagonistycznymi
· proporcje pomiędzy długością brzuśców przyczepami
D. inne
· poprawna technika ruchu
· właściwa dieta
· promieniowanie ultrafioletowe
· rytmy dobowe i sezonowe
· typy odnowy fizycznej i biologicznej
· czynniki motywacyjne

www.megamuscle.pl - Kulturystyka sport ludzi aktywnych !!!