Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 20 marca 2019 | Osób Online: 2



 
Napoje dla aktywnych 05 kwietnia 2006
Wypocenie już tylko 1 litra może zaburzyć pracę twojego organizmu. Dlatego podczas wysiłku należy pić izotoniki. Podczas intensywnego wysiłku fizycznego na siłowni jesteś szczególnie poddatny na odwodnienie.



Dlaczego? Jak wiadomo, człowiek składa się z ciała, duszy i dokumentów. Na duszę i dokumenty temperatura nie ma dużego wpływu. Na organizm - i owszem. W około 65% składa się on z wody, która m.in. jest głównym składnikiem krwi. Podczas upałów lub w wyniku intensywnego wysiłku temperatura ciała rośnie. Aby nie doprowadzić do jego przegrzania, woda wydostaje się na powierzchnię skóry, gdzie odparowuje. Po męsku nazywamy to poceniem.

Człowiek ma od 2 do 4 milionów gruczołów potowych, ważących około 100g. Najwięcej jest ich na podeszwie stopy, a najmniej na plecach. Działają jak termostat w samochodzie. Zaczynają wydzielać pot, kiedy wewnątrz ciała temperatura przekroczy pewien poziom. To, jaka ona jest i ile się pocimy, zależy w główej mierze od genetyki.

Odwodnienie
Niestety, wraz z wodą pozbywamy się także niezbędnych składników organicznych, takich jak minerały (sód, potas, wapń, magnez, chlor), węglowodany czy witaminy. Niedobór tych substancji powoduje szybsze wydzielanie się kwasu mlekowego i może prowadzić do bolesnych skurczy mięśni. Pierwiastki mineralne mające odczyn zasadowy neutralizują działanie kwasu, pomagając ustrzec się przed tzw. zakwasami.

Niedobór wody już na poziomie 2% powoduje 20% spadek możliwości wysiłkowych. Brak odpowiedniego stężenia minerałów znacznie przyspiesza także moment pojawienia się uczucia zmęcznia i słabości, zwiększa pragnienie. Najprostszym rozwiązaniem tego problemu jet oczywiście uzupełnienie płynów, ale nie wszystkie są równie dobre dla sportowców.

Co pić?
Najlepiej przyswajane przez organizm są napoje o takim samym stężeniu (gęstości), jak płyny ustrojowe. Soki, które z reguły są gęstsze (hipertoniczne), zanim uzupełnią braki "wyciągną" z komórek wodę, która rozcieńczy sok. Dlatego proces powrotu do równowagi jest stosunkowo długi.

Woda jest rzadsza niż płyny ustrojowe (hipotoniczna) i do jej zagęszczenia organizm wykorzystuje własne substancje mineralne. Powoduje to chwilowe odpłynięcie elektolitów z mięśni i zaburzenie równowagi elektrolitowej.

Najlepszymi napojami dla sportowców i ludzi, którzy doznają intensywnego wysiłku fizycznego są napoje izotoniczne, czyli takie, których stężenie jet identyczne ze stężeniem płynów ustrojowych. Dzięki temu szybko i skutecznie uzupełniają one niedobory wody i minerałów. Dodatkowo, łatwo przswajalne węglowodany w nich zawarte zapobiegają drżeniu mięśni podczas wysiłku. Mają różne smaki i ceny.

Pamiętaj też, że istnieje różnica pomiędzy napojem izotonicznym a energetycznym. Ten ostatni zawiera sporo taryny i kofeiny. Jest świetny do nocnej jazdy samochodem, ale nie nadaje się na trening. Jeśli więc zamierzasz intensywnie trenować, zabierz na siłownię izotonik.

źródło - Magazyn Forma

www.megamuscle.pl - Kulturystyka sport ludzi aktywnych !!!