Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 17 wrze秐ia 2019 | Os贸b Online: 4



 
Odpowiednia suplementacja po przerwie w treningach 20 lutego 2014
Systematyk i wytrwa艂o艣膰 w kulturystyce to cechy, kt贸re licz膮 si臋 chyba najbardziej. Tylko dzi臋ki nim jeste艣my w stanie osi膮gn膮膰 za艂o偶one cele. Jednak, ka偶demu zdarzaj膮 si臋 przerwy w treningach; wyjazdy na wakacje, urlop czy choroba powoduj膮, 偶e czasem nawet na kilka tygodni musimy zrezygnowa膰 z si艂owni. Powr贸t do systematycznych trening贸w 艂膮czy si臋 jednak z stosowaniem odpowiedniej suplementacji.



Po co inna suplementacja?
W czasie przerwy od trening贸w, nasz organizm powoli odzwyczaja si臋 od systematycznego wysi艂ku, inaczej przebiega przemiana materii oraz spalanie kalorii. Zaczynamy si臋 nieco szybciej m臋czy膰, odczuwamy b贸l mi臋艣ni, kt贸re ju偶 po kilku zaledwie seriach 膰wicze艅 zaczynaj膮 dawa膰 nam we znaki - to wszystko jest niezwykle odczuwalne zw艂aszcza na pierwszych treningach po d艂u偶szej przerwie. Aby nasz organizm m贸g艂 powr贸ci膰 do dawnej formy, zapomnie膰 o niezdrowym od偶ywianiu, tak偶e o kuracji np. lekami, musimy go przygotowa膰 w odpowiedni spos贸b i w艂a艣nie dlatego zalecana jest suplementacja.

Co i dlaczego?
Czasem do trening贸w wraca si臋 z rado艣ci膮, ale niekiedy jeste艣my tak rozleniwieni, 偶e zwyczajnie tracimy motywacj臋. Je偶eli dodatkowo pierwsze treningi s膮 dla nas trudne i wymagaj膮ce, ch臋膰 do 膰wicze艅 odchodzi. W takiej sytuacji warto si臋gn膮膰 po stymulanty. Oczywi艣cie nie nale偶y przyjmowa膰 du偶ych porcji, gdy偶 w ten spos贸b mo偶esz wykona膰 sw贸j trening zbyt intensywnie, a to prze艂o偶y si臋 na zakwasy i fatalne samopoczucie. Zmniejszona jednak dawka kofeiny pomo偶e Ci w zmotywowaniu si臋 do dzia艂ania i odpowiedniej intensywno艣ci 膰wicze艅.
Kiedy ju偶 mamy ch臋膰 do 膰wicze艅 i jeste艣my odpowiednio zmotywowani, musimy pom贸c swojemu organizmowi przez odsuniecie uczucia zm臋czenia oraz usprawnienie adaptacji wysi艂kowej. Do tego przydadz膮 si臋 aminokwasy, zw艂aszcza leucyna, walina i izoleucyna. Dzi臋ki nim zredukujesz, albo przynajmniej zmniejszysz b贸l mi臋艣ni, przyspieszysz adaptacj臋 mi臋艣niow膮 oraz, co niezwykle wa偶ne, nie dopu艣cisz so katabolizmu mi臋艣ni.
Wracaj膮c do trening贸w nie mo偶emy zapomnie膰 tak偶e o w艂a艣ciwym, a wi臋c zdrowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Musimy zadba膰 o nasz aparat ruchu oraz o og贸lny stan poprzez przyjmowanie kolagenu i witamin. Kolagen pomaga w regeneracji tkanki 艂膮cznej oraz minimalizuje ryzyko kontuzji, ale tak偶e zmniejsza objawy b贸lowe wyst臋puj膮ce po treningu. Witaminy i sk艂adniki mineralne mo偶esz przyj膮膰 w suplementach, jednak wa偶niejsza jest odpowiednia dieta. Je偶eli jej nie przestrzega艂e艣 w czasie przerwy od trening贸w, musisz do niej powr贸ci膰 jak najszybciej!
Warto zawsze jednak pami臋ta膰, 偶e suplementacja mo偶e nam jedynie pom贸c w osi膮gni臋ciu naszych cel贸w. Najwa偶niejsza jest wytrwa艂o艣膰, systematyczne 膰wiczenia i dobrze u艂o偶ony trening. Je偶eli po艂膮czysz to wszystko, z pewno艣ci膮 w kilka tygodni osi膮gniesz optymaln膮 form臋, a przynajmniej tak膮 sam膮, jak膮 prezentowa艂e艣 przed przerw膮. Powodzenia!