Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 19 czerwca 2019 | Osób Online: 2



 
Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia 24 sierpnia 2006
Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia.

Cel ćwiczeń: rozwój głowy bocznej mięśni naramiennych.





Wykonywanie
Ćwiczenie to zazwyczaj powinno być wykonywane sztangą łamaną, ponieważ wtedy występują mniejsze naprężenia w stawach nadgarstkowych. Nie oznacza to wcale, że nie korzystamy ze sztangi prostej, owszem, ale znacznie rzadziej. Sztangę trzymamy nachwytem na szerokość ramion, nogi wyprostowane a stopy rozstawione na szerokość barków. Ruchem wolnym i kontrolowanym unoszę ją w kierunku brody, starając się aby przemieszczała się jak najbliżej tułowia. Łokcie przez cały czas trzymamy powyżej gryfu sztangi. W trakcie unoszenia sztangi, koncentrujemy się na pracy mięśni naramiennych, a głównie na ich środkowej części. Ruch unoszenia zazwyczaj kończymy w momencie, kiedy sztanga jest na wysokości środka klatki piersiowej. Sztangę opuszczamy również powoli, unikając odchylania tułowia do tyłu oraz ruchów tułowiem.