Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 20 marca 2019 | Osób Online: 2



 
Woda a kulturystyka 07 lutego 2006
Woda, główny środek transportu w ciele, przenosi składniki pokarmowe, produkty przemiany materii oraz wewnętrzne wydzieliny ( na przykład hormony) do docelowych tkanek;



reguluje także temperaturę ciała usuwając gorąco z pracujących mięśni i kierując je do skóry, dzięki czemu wskutek parowania potu ciało jest chłodzone. Każdy potrzebuje dziennie minimum 2l wody i nawet najmniejszy deficyt może powodować uczucie zmęczenia (odwodnienie jest powszechnym powodem zmęczenia) lub choroby.
Woda ma zasadnicze znaczenie dla sportowców, szczególnie w gorących i wilgotnych warunkach. Ciężki trening przy takiej pogodzie może łatwo prowadzić do utraty 2l wody, czego rezultatem jest w przybliżeniu 10%-owe zmniejszenie wyniku treningu. To jest właśnie moment, kiedy zaczyna się chcieć pić. Wypacanie wiaderpotu może osłabić twoją koncentrację i zwolnić czas reakcji, więc jeśli po treningu czujesz się zbyt zmęczony, aby myśleć, napij się.
Przy pewnym poziomie odwodnienia, kiedy ciało pilnie potrzebuje wody, nic nie może jej zastąpić. Picie herbaty, kawy czy coli może zbyt pobudzić kofeiną twój centralny system nerwowy i w tym samym czasie, odwodnić twoje ciało z powodu silnego moczopędnego działania na nerki, co wywołuje zwiększoną produkcję moczu. Czysta woda nie zawiera cukru, kofeiny czy innych związków, które mogą wpływać na umysł i ciało.
W chwili, gdy czujesz, że chce ci się pić, już się troche odwodniłeś, tak więc trzymaj butelkę z chłodną wodą pod ręką, aby móc popijać z niej przez cały dzień. Dla prawidłowego nawodnienia podczas cwiczeń postępuj według poniższych zaleceń:

Pij 2-3 szklanki wody na dwie gpdziny przed ćwiczeniami.
Pij 2-3 szklanki wody na 10-15 minut przed treningiem.
Pij 1 szklankę wody co 15 minut podczas cwiczeń.
Waż się przed i po ćwiczeniach, a potem, po zakonczeniu ćwiczeń pij 4 szklnaki wody na każdy stracony kilogram wagi ciała.

Fitness a kulturystyka tylko na www.megamuscle.pl