Kulturystyka Nowej Generacji !!!

Kulturystyka
Dzisiaj mamy: 24 marca 2019 | Osób Online: 1



 
Zginanie przedramion w oparciu o ławkę 27 sierpnia 2006
Zginanie przedramion w oparciu o ławke.

Kąt nachylenia 45 stopni





Pozycja
Leżenie tyłem na skośnej ławce o kącie nachylenia 45 stopni. W opuszczonych rękach trzymamy podchwytem sztangielki.
Ruch: Wykonujemy naprzemianstronne zgięcia przedramion przodem.
Warianty ćwiczenia:
1. To samo ćwiczenie z jednoczesnym zginaniem przedramion.
2. To samo ćwiczenie ze sztangielkami trzymanymi nachwytem.
3. To samo ćwiczenie, lecz w trakcie ruchu wykonujemy sztangielkami krążenia.

Wykonywanie
Wariant w/w ćwiczenia: Wykonujemy ten sam ruch, zastępując sztangielki sztangą. Możemy stosować zarówno nachwyt, jak i podchwyt. Przy tym ruchu jednak amplituda ruchu jest mniejsza niż w poprzednim ćwiczeniu.

Uwagi
Ćwiczenia wykonywane w pozycji leżącej na skośnej ławce pozwalają na uwypuklenie klatki piersiowej oraz zmniejszają zmęczenie mięśni grzbietu. W pewnych przypadkach ćwiczenia wykonywane w pozycji siedzącej lub w leżeniu tyłem wpływają korzystnie na wyżej wymienione mięśnie niż wykonywane na stojąco .Z kolei w ćwiczeniach ( zginanie przedramion leżąc- sztangielki, sztanga) nie możemy stosować ruchu oszukanego, lecz unikamy w nich zmęczenia wynikającego ze statycznej pracy mięśni stabilizujących postawę.